“Un periodista ha de ser una transparent finestra al món. El problema és que cada cegada més aquesta finestra transparent es veu entelada per rumors i pels interessos dels que tenen el poder. Mentre el bon periodista posa tots els seus interessos el mantenir la seva transparència els poders públic o privats es dediquen a embrutar-la.”
Iñaki Gabilondo
La opinió pública es consolida a força de la repetició de falsedats. Una mentida repetida un munt de vegades acaba desembocant en una veritat espúria. Per tant, per a l’ofici d’explicar el que passa és indispensable la credibilitat.
És important saber establir els límits entre democràcia i autoritarisme, entre llibertat de pensament i coacció d'armes, entre diners i lleis.
Els poder econòmic està guanyant terreny a tots els nivells. Fa molt de temps que els mitjans de comunicació ja no es preocupen de saber que és el que han d'explicar. la preocupació s'ha traslladat a contar el nombre de lectors i espectadors que té el mitjà.
Tot està evolucionant cap a buscar la màxima rendibilitat a cada activitat. Per aquest motiu, el periodisme s'està veient desbordat per la lògica econòmica. ens estem sotmetent a les regles del tirà absolut. L'esperit empresarial està modificant l'ètica professional. Vivim en una societat que ha imposat un joc economista, i totes les organitzacions estan anat cap aquesta direcció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada